vrijdag 8 april 2011

R&D

Ondertussen ben ik al 6 maanden aan het werk bij Picanol. Waar ik de voorbije maanden Sales&Services als mijn uitvalsbasis had, ben ik nu bij R&D geplaatst. In het bedrijf ook wel “het studiebureau” of “de ingenieurs” genoemd.

Mijn taak hier bestaat eruit om bestaande aspecten van de machine te verbeteren. Op dit moment ben ik bezig met het visualiseren van een aantal processen. Dit betekent dat ik nu grafieken van alle mogelijke vormen en formaten in elkaar aan het steken ben.
Ik moet zeggen dat het aangenaam werken is op mijn nieuwe bureau. Op dag 4 werd ik al uitgenodigd voor een vast ritueel. De laatste vrijdag van de maand gaan zij die willen een dagschotel gaan eten in een restaurantje op een boogscheut van het bedrijf. Een ideale manier op de groepsgeest te bevorderen en de honger te stillen. Vol-au-vent met frietjes, iets wat perfect paste in mijn plan om terug wat meer Belgisch te eten.
De voorbije dagen heb ik er ook nog een extra opleiding naar human-centered-design op zitten. Mijn huidige werk in proces visualisering is de eerste stap van een lange reeks die naar een beter product moet leiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten