zaterdag 5 februari 2011

Off-grid

De voorbije 3 weken ben ik slechts 4 dagen in België geweest. De rest van de tijd heb ik in het buitenland doorgebracht. Telkens in kleinere plaatsen. Mijn eerste 3 dagen buitenland waren in Frankrijk. Daar bracht ik een bezoek aan dochterfirma Burcklé van de Picanol Group om kennis te maken met het productieproces. De bedoeling is dat ik later dit jaar voor enkele maanden daarheen ga om een aantal zaken daar te optimaliseren. De firma is gevestigd in een klein dorpje in de Vogezen waar het gsm-netwerk zijn intrede nog moet doen. Gelukkig zat ik er niet alleen, een tweetal andere Picanolmedewerkers hielden mij gezelschap. Ik werd er goed ontvangen, kreeg tekst en uitleg over het bedrijf en heb mij ondertussen een beeld gevormd van wat mij binnen een aantal maanden te wachten staat. Vol goede moed keerde ik terug naar België om 3 dagen later te vertrekken naar Rusland. Ik was door de monteurs al goed ingelicht over wat mij te wachten stond. Lees adviezen die in eerste instantie betrekking hadden op mogelijke fysieke (on)gemakken, verkeer, hotels, eten enz. Met ietwat gekleurde verwachtingen vertrok ik voor de 2 maand durende trip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten